torsdag den 24. januar 2013

Mobilitet med Pernille

Da jeg havde fri i dag, benyttede jeg mig af chancen for at afprøve Mobilitet med Pernille i Kirken, Crossfit Copenhagen kl. 9.30.

Det var en time med udfordrende vinyasa yoga, hvor jeg fik sved på panden og hoftebøjerne og lårene blev pressede. I starten som opvarmning tog vi den samme sekvens igen og igen. Gik fra øvelse til øvelse i et pænt tempo, så vi helt sikkert fik varmen i kroppen! Her gælder det om bare at hoppe på og gøre det så godt man kan, hvis man er ny - for det går stærkt :-)

Der var masser af øvelser for lårene, f.eks. forskellige krigerstillinger og lunges og der var også rotationer af forskellig art. En god kombination af verbal instruktion og hvor hun kom rundt og rettede på folk.



På Yogaudstyr står der om Vinyasa yoga:

"Vinyasa yoga er mere dynamisk end den klassiske Hatha yoga idet øvelserne udføres i et hurtigt tempo uden længere pauser imellem i et flow. Vinyasa (som betyder bevægelsesåndedrætssystem) handler om åndedrættets sammenhæng med og mellem bevægelserne. Ved udførslen af Vinyasa yoga dannes der meget varme i kroppen og man udskiller derfor en del affaldsstoffer gennem sved. "


På Yogacentralen står der om Vinyasa yoga:

"Vinyasa, som betyder “at placere på en bestemt måde”, er et dynamisk system af yogastillinger som kobler åndedrættet til flydende bevægelse. Sekvensen af yogastillinger varierer man vil ofte omfatte solhilsner. En Vinyasa-praksis opbygger varme, udholdenhed, fleksibilitet, styrke og koncentration."

3 kommentarer:

  1. Okay, så er det nok ikke liiiige mobilitet i Hellerup-sekten, jeg skal teste først. Der står hun nemlig på skemaet som træner. Hehe.

    SvarSlet
  2. ...i øvrigt tror jeg godt, jeg kunne være interesseret i at springe med på styrkeholdet. Jeg skal lige høre, hvad du fortæller, når du har været til din første time.

    SvarSlet
  3. Mobilitet med Mathilde i Kirken er stille og roligt i forhold til Nanna, Pernille, Sine og Nina. Så ved du det :-)

    Synes Styrkehold lyder ret spændende. Kan godt lide der bare er fokus på tunge løft og man ved, hvilke løft der er hvilke dage :-) Godt for os med gamle skader der lige skal igang igen.. hehe. Men hvis det er godt, så kunne jeg sagtens finde på at fortsætte.

    SvarSlet