torsdag den 24. januar 2013

Minitræning i stuen

Pga. lidt snigersygdom og hovedpine, blev det til en minitræning i dag. Jeg manglede sidste halvdel af fys-øvelserne og havde oprindeligt tænkt mig at lave air squats, push ups og goblet squat. Det blev dog til:



5) Birddog (10 gentagelser af hver progression)

6) Planke og sideplanke (3 sæt af hver øvelse for tid så lang tid du kan holde positionen)

Planke: 40 sek-35 sek-30 sek
Side: 30 sek-25 sek-30 sek

7) Renegade rows eller plank with alternating hip touches (2x4 hver side)


  • Air squats: 1 x 10
  • Push ups: 1 x 6

4 kommentarer:

  1. Camille på bloggen! Yay.

    Jeg skal også til at lege med renegade rows. Testede nogle reps med 7 kilo i går. Nej, det var søreme da ikke hårdt, nej. Hm.

    Oh...pæne Camille...

    SvarSlet
  2. Tror du kan lave dem med 4 eller 6 kg (hvis de findes i håndvægte)? Og er de høje nok til at fingrene ikke kommer i klemme??

    SvarSlet
  3. Mine håndvægte er høje nok til, at mine fingre ikke kommer i klemme. Jeg kan godt lave dem med 7 kilo, som er de tungeste håndvægte jeg har hjemme. Så kan jeg smide håndledsvægte på og komme op på 10. Men 7 kilo er fint her i begyndelsen.

    Hvor er det dog en nasty øvelse.

    SvarSlet
  4. Jeg må vist bare arbejde mig op fra de der planke-rør-hoften-øvelser til renegade rows med møje og besvær. Min ryg/hofte tiltede fuldstændigt til siden, da jeg skulle prøve at løfte 8 kg.. hmm.

    SvarSlet