fredag den 25. januar 2013

De brune pletter i ansigtet

I kender dem måske godt. Måske er de ikke så store. Nærmest små fregner. Måske er de større. Mere tydelige. Tager meget plads i ansigtet. Mørkere.

Nogle siger det er pga. for meget sol. Eller at det er hormonelt betinget. Eller en blanding. Men når de først er der, er de ikke sådan lige til at fjerne. Medmindre man ønsker laserbehandling. Og der er jeg ikke lige.

Jeg er egentligt ret forfængelig med mit ansigt og det undrer mig at det ikke generer mig mere med pletterne. Mine er så af den overskuelige version. Jeg skal helt tæt på spejlet for at lægge ordenligt mærke til dem. Lidt på kinderne. En skygge efter en bums jeg absolut skulle pille for meget i. Fregnelignende prikker i panden. Ikke noget at snakke om. Men jeg kan da godt tænke over, om det bliver værre med alderen eller hvis jeg ikke er hys med solcremen - hvilket jeg har tendens til i forvejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar