søndag den 13. januar 2013

Nalini Hot Yoga # 3

Sidste klip hos Nalini Yoga på Christianshavn blev brugt i dag. Varmen var overskuelig, men vi var mange på holdet og luftfugtigheden var til at føle på.. I slutningen af timen fik jeg desværre hovedpine og kvalme og måtte springe den afsluttende afspænding over. Har ellers gjort en dyd ud af at blive inde i mindst 5 minutter efter timen er færdig for lige at få ro på kroppen og geare helt ned.

Min balance var lidt mystisk i dag. Til gengæld var jeg bedre til at spænde i låret ("skubbe knæet opaf") i triangle pose, hvilket gjorde at mine knæ ikke brokkede sig så meget som ellers.



Jeg har vist nævnt før, at jeg er lidt "bange" for camel pose.



Både fysisk fordi min ryg synes det er en voldsom bagoverbøjning, men også mentalt fordi jeg ikke kan se, hvor jeg er i verden/rummet og ikke ved, hvor langt ned der er til mine fødder og hvad hvis jeg .. æh.. vælter etc.
Underviseren var henne og hjælpe mig. Hun stod foran mig og sagde jeg skulle skubbe hoften frem og brystet op og så gå langsomt tilbage. Men da jeg skulle forsøge at nå mine ankler, gik klappen ned. Selvom jeg snittede den ene ankel med hånden, så turde jeg ikke. Og ryggen forsøgte også at forklare mig at det måske var lidt voldsomt. Nåh. En dag lykkes det nok.



Det var uanset hvad, dejligt at blive varmet godt igennem, svede godt igennem og bare lave skøn yoga guidet af en dygtig underviser.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar