søndag den 27. januar 2013

Gavekort til Yogacentralen

Uh, hvor jeg elsker gavekort til yogacentre!
I går fik jeg 4 klip til Yogacentralen, som ligger på Frederiksberg. Jeg har før været forbi Yogacentralen, men det er et stykke tid siden. Det gode ved det sted er at det ligger tæt på mig, der er mange hold og mange stilarter. Jeg vil forsøge at prøve undervisere, jeg ikke har haft før og måske udforske iyengar yoga lidt mere. Skal også prøve Kundalini Yoga for første gang.

Yogacentralen skriver om Iyengar yoga:

"Iyengar yoga er navngivet efter grundlæggeren B.K.S. Iyengar og baseret på hans metode at lære hatha yoga på. Iyengar yoga er en mere “teknisk” form for hatha yoga. Elevere lærer korrekte kropstillinger og nyttig brug af yogaudstyr, hvor det er nødvendigt (tæpper, blokke, bælter, pøller og vægreb) for at øge virkningen af den enkelte stilling. 
Et andet karakteristisk træk ved Iyengar Yoga er at læreren er uddannet til at lave sekvenser af stillinger sådan at eleven kan følge effekter og læringspunkter gennem alle stillingerne i timen. Der er megen fokus og opmærksomhed på at integrere kroppen og sindet for at øge stimina, styrke, fleksibilitet og balance. 
Et andet aspekt af denne type yoga er fokus på åndedrættet i stillingerne, og at dyrke den specielle yogagren med åndedrætskontrol (pranyama - se Hvad er yoga?) som en selvstændig praksis."


Laver du Iyengar yoga?



Sammen med mine klip til Yogamudra kan jeg gå til yoga hver uge (hvis jeg nøjes med en gang om ugen) til et stykke ind i april! Hurra for det!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar