torsdag den 10. november 2011

Green People

Jeg sparer for tiden på økologiske hudplejeprodukter. Det er ikke med min gode vilje, men man kan jo ikke det hele, og når man også vil have proteinpulver (2 kg er væk), magnesium, gå til crossfit, have massage etc., så må man prioritere.

Derfor må mine produkter resten af året koste max. 100 kr. Jeg fandt frem til at O.N.E. fra http://www.webapoteket.dk/ var hæderligt til prisen + det er EcoCert certificeret (mindst 10 % økologi - hvilket ikke er meget, men lidt er bedre end ingenting). Dagcremen og natcremen og bodylotion er især fine til prisen, mens jeg ikke er helt overbevist af renselotion - men generelt er jeg bare mere til noget, der skal vaskes af med vand og ikke fjernes med vat - eller skin tonic hvor der er alkohol i.

Derfor blev jeg helt glad, da jeg fik en lille vareprøve med posten http://www.greenpeople.dk/organic-eco-hud-pleje-produkter/rensecreme.html

Dels blev huden bare helt blød med det samme og dels kunne man vaske det af med vand. Til gengæld koster 200 ml Gentle cleanse 200 kr og jeg ved, at jeg ikke bør købe... På den anden side er det uden alt muligt overflødigt stads og noget billigere end f.eks. http://www.theorganicpharmacy.com/ eller https://www.sukiskincare.com/v6/, som jeg ellers også har tendens til at savle over.

Green People har i øvrigt en linje uden duft, hvilket jeg som regel foretrækker.


4 kommentarer:

  1. Jeg har droppet den dyre udgave, når det kommer til ansigtsrens. I dag bruger jeg Derma ECO, som koster en 75 kroner for 150 ml, når den ikke er på tilbud. Derma har i øvrigt også en EcoCert.

    Men pointen er, at ansigtsrens er noget du fyrer i ansigtet og skyller af igen kort tid efter. Så den skal ikke andet end at rense huden. Derfor gider jeg ikke betale ekstra for et brand eller lovord om, at min rens har så og så mange ingredienser, som gavner min hud. Det kan den jo logisk set ikke nå. Så hellere lægge pengene i en creme eller serum.

    Ligesom dig gider jeg kun rens, der skal vaskes af med vand. Det var en af grundene til, at jeg stoppede med at bruge Organic Pharmacys Carrot Butter Cleanser. :)

    SvarSlet
  2. Du er en klog pony :-) Ja, man må jo prioritere. Creme og maske er nok også det, jeg vil bruge flest penge på. Mens f.eks. bodyshampoo og shampoo er helt nede og skrabe bunden.. hehe. Jeg kunne sagtens finde på at prøve Derma Eco rensegel.

    SvarSlet
  3. Måske ikke ligefrem klog, men nærmere nærig? :)

    Bodyshampoo, shampoo og bodylotion er virkelig også bundskrabere her, selvom jeg nok burde spendere lidt mere på sidstnævnte - især her i vinterperioden.

    SvarSlet
  4. Man er bare nødt til at købe en del bodylotion. Man kan ikke helt nøjes med en lille tube. Og hvis den nu ikke er god, så er det lidt spildt. Så man skal virkelig se sig for. Sammen med sin pengepung..
    Men den fra O.N.E er altså udmærket og den koster under 100 kr :-) P.S. Det er ikke alle apoteker, der har alle O.N.E. produkter, men så må man besøge webapoteket..

    SvarSlet