onsdag den 18. januar 2012

Opdatering fra New Zealand V


13/1-12: (Dunedin)
En noget bastant muffin:

Skøn thaimad:



6 km gang af stejle bakker. Turen ind til og fra Dunedin er en workout i sig selv!

14/1-12: (Dunedin)
3 km gang af stejle bakker.
Push ups: 18-13-10-8-7-4 (i alt 60)
Lidt ømme ben og baller og knæ efter gåturen i går.
Spiser for 2. gang på Thai Kar Tom Café, der sælger verdens bedste thaimad!




15/1-12: (Dunedin)
6 km gang af stejle bakker.

Popcorn i smart indpakning:


16/1-12: (Dunedin)
Ny morgenmad:


Kl. 12.10 var det tid til et hold i Crossfit Dunedin! Vi kunne godt bare se forbi. De ville finde plads til os. Vi var ca. 12 på holdet – flere af pigerne var forholdsvist nye.

Efter en lynhurtig opvarmning skulle vi finde vores 1RM i henholdsvis shoulder press, back squat og deadlift. Jeg nåede op på 32,5 kg i shoulder press. Det var ok. Må være rekord. Back squat blev til 60 kg. Jeg prøvede 62,5 kg, men kunne komme op igen. Deadlift har jeg ikke lavet længe, så skulle selvfølgelig have taget den med ro. Men jeg mente, at når jeg engang havde haft 5RM 55 kg, så kunne jeg vel også dødløfte 1RM 60 kg. Det kunne jeg også. Men kun lige akkurat. Ved ikke, om min ryg var helt ret. Må nok se i øjnene, at min ryg er noget svag. Man plejer vist at kunne dødløfte en del mere end man back squatter…..






Senere kunne jeg tydeligt mærke, at der sad noget i klemme i ryggen. Det var dog efter, at jeg lige tog 19 push ups.. og senere yderligere 5, men så kunne ryggen heller ikke mere.

Lavdede McKenzie øvelsen. Normalt skal man have hoften i gulvet. Normalt løfter min hofte sig lidt. I dag løftede halvdelen af mine lår sig… Så ved man, at ryggen ikke er i orden!

Vægt: 58 kg (= musker på arme og ben. Fedtdelle på maven).

Spiser for 3. gang på Thai Kar Tom Café, der sælger verdens bedste thaimad!

P.S. Kunne godt mærke i ben og baller, at jeg havde gået i bakket terræn!

17/1-12: (Te Anau)
Ingen træning. Ingen øvelser. Ingen stejle bakker.

18/1-12: (Te Anau)
Efter jeg er holdt op med at bruge den skrappe insekt-spray og antihistamin-cremen, er mit udslæt på halsen næsten væk. Der er kun en smule røde pletter på den ene side og de er ikke nubrede. Jeg siger tak.

Til gengæld er jeg noget irriteret over, at jeg pga. overmodighed ved deadlift har sat mit ellers forrygende push up-projekt på midlertidig pause.
McKenzie-øvelsen er stadig helt hen i vejret og jeg kunne kun tage 1 push up, før ryggen brokkede sig. Desuden kan jeg også mærke det i ryggen, når jeg går helt almindeligt. Så der går altså et par dage, før jeg kan forsøge mig med mit mål: 20 push ups i træk. Men jeg når det! Og så skal jeg træne mig op til at tage 30. Hehe.

Jeg skal også gøre noget ved min mave, som har vokset sig lidt for stor. Måske er det alderen? I hvert fald må jeg se i øjnene, at der er for meget at tage fat på fra navlen og ned. Helt om i siden. Men ikke på ryggen. Hvis jeg ikke sidder ordentligt (=trækker maven ind), så ligner jeg en gravid. Hvis jeg bare står, så er der bare kommet mere.. fedt? Hud? 
Det er seriøst ikke noget, jeg bilder mig ind. Jeg forstår det måske bare ikke. For jeg spiser som jeg plejer og jeg har fået markant flottere arme og man kan også se på benene, at de bliver trænede. Øverste del af maven ser også ok ud, selvom den sagtens kan blive mere markeret! Måske er det på tide, at skære gevaldigt ned på sukker samt kulhydrater. For det her kommer til at se ret fjollet ud, hvis det fortsætter.

Jeg har i øvrigt ikke været forkølet, mens jeg har været hernede. 

2 kommentarer:

  1. Hey Ditte, hvor fedt at du er til crossfit timer i New zeeland!
    Jeg synes det er en god ide med at sætte sig et mål for noget man skal kunne som dine push ups - jeg har sat mig for 20 DU i streg.
    Med hensyn til maven, så skulle du læse en bog der hedder the wheat belly
    http://www.amazon.com/Wheat-Belly-Lose-Weight-Health/dp/1609611543/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1311080439&sr=8-1

    Det er en bog der forklarer hvordan hvede er synderen i fedt på maven - det er jo nogen gange man skal ha' det på skrift før end at man giver det en chance.
    Men generelt så er det jo stivelse og sukker der sætter sig lige der - så hvis du skruer ned for det, så burde det forsvinde helt af sig selv.
    Det er bare hvad jeg selv har erfaret.
    Håber du nyder din overfede tur der nede - Glæder mig til at læse flere indlæg :)

    Venlig Hilsen
    Hannah
    stenalderkost.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har læst flere steder, at stivelse og sukker er skidt for maven. Men det har taget lidt tid - og en konkret ændring af maven - før jeg har indset det og efterhånden er klar til at gøre noget ved det.. :-)

      Slet