onsdag den 4. august 2010

Akupunktur og fys



Jeg ved ikke helt, hvad jeg havde forestillet mig.. Men jeg var overrasket over, at akupunktur gjorde ondt. Av!

Jeg havde tid hos fys i dag, og han brugte akupunktur til at tage smerten fra knæene. Selve stikket da nålene gik ind i huden var overskuelig. Men så skulle nålene lige som "stramme til"/"sætte sig" og det gjorde naller! Især på ydersiden af knæene. Så lå jeg lige der og vred mig lidt og sagde lyde.. hm. Efter at have ligget lidt og svedt, så kom han tilbage og pillede ved nålene. Så gjorde det ondt igen.

Ja, nogle får det ret varmt af de nåle. Det gjorde jeg godt nok. Sved på briksen..

Jeg fik også 3 nåle i panden for hovedpine. Der skal nok lidt mere end en behandling til, så jeg ser lige, hvordan det går..

Mine knæ har været rigtigt dumme i dag, især det højre, hvor det har dunket og gjordt ondt. Derfor glædede jeg mig til at se en fys og få noget at vide, om genoptræning. Fys'en sagde, at jeg havde noget nubret brusk og også havde overbelastet knæene. Hvilket giver god mening, da jeg fra at belaste knæene minus, pludselig havde 35 kg på.

Men altså.. jeg skal meget langsomt træne dem op. Tage lidt vægt på af gangen. Ikke noget hastværk.
Derudover skal jeg holde øje med min knæ efter en træning, der har indeholdt almindelige squats og lunges. 4-6 timer efter træning må knæene ikke være værre end de var før træning.

Så det må jeg gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar