lørdag den 23. juni 2012

Alle bør unde sig selv massage

Så er det sagt.

Jeg valgte at prioritere min ryg (fremfor.. æh.. økonomisk ansvarlighed) og tog i går til 45 minutters fysiurgisk massage hos klinik Mijo - denne gang hos en anden massør - første ledige! - som jeg ikke kan huske navnet på.

Selvom jeg vadede ind i fuld regnvejrsudstyr og måtte bakse i et hjørne med at få det af, så gik der kun få øjeblikke, før jeg var lullet ind i den behagelige, afslappede wellness stemning.

Massøren var imødekommende, venlig og fremfor alt super dygtig. Hun spurgte ind til mine problemer og vi blev enige om at have fokus på baller og lidt lænd. Som altid, var mine baller meget spændte og det var hårdt at ligge og føle, at man havde blå mærker, som hun borede fingrene ned i. Men samtidig vidste man, at det løsnede op og at kroppen ville være taknemmelig bagefter.

Hun mente, at jeg skulle fortsætte med fysiurgisk massage fremfor andre massageformer og anbefalede mig desuden at google psoas. Der skulle være nogle/en? øvelser, som skulle være god for psoas (som hæfter i lænden og ender foran på hoften. Tror jeg.)

Det er 2. gang, jeg er hos klinik Mijo i Nansensgde 60, Nørrebro, og de virker simpelthen så kompetente og venlige. Hvis man har råd, bør man unde sig selv et besøg hos dem. De tilbyder også zoneterapi, akupunktur, fodbehandling og snart også kosmetiske behandlinger.

2 kommentarer:

  1. Men hvilken type massage skal man vælge, hvis man ikke har ondt nogen steder, men sikkert har nogle spændinger, der skal løsnes op? Synes de har alt for mange forskellige typer. :)

    SvarSlet
  2. Klassisk afspænding måske? Eller faktisk hælder jeg mest til Tuina eller Hot stone, for så kan du fortælle mig om, hvordan det var! :-p Ellers så prøv at ring derind.

    SvarSlet