torsdag den 21. juni 2012

Osteopatbesøg hos Kåre # 5

Ro på. Ro på. Ro på.

"Det er ofte 2 skridt frem og 1 skridt tilbage."

Og ja, nerven vil komme i klemme igen. Og ja, måske er jeg nødt til kun at sove på ryggen for at lindre trykket på iskiasnerven. Og ja, måske skal jeg lige finde ud af, hvordan jeg skal sove/sidde på Roskilde Festival.

Der skal ikke så meget til at fremprovokere uro/smerte, så jeg må virkelig bare tage det lidt af gangen, selvom de sidste par dage har været en udfordring.

I mandags vågnede jeg som nævnt i et tidligere indlæg kl. 5 pga. smerter i benet (iskias).
Tirsdag vågnede jeg kl. 3.45 pga. smerter i ben, så igen kl. 15.17 pga. krampe i venstre læg (hold op, det gjorde ondt), og da jeg skulle op kl. 6.30 gjorde det ondt i ben igen.
Onsdag var jeg vågen mellem kl. 4 og 5 pga. smerter i ben.

Ipren hjalp lidt. At sove på ryggen - fremfor på siden - hjalp lidt.
Smerter i ben forsvandt i løbet af 1-2 timer. Men det ubehagelige stræk i balle og nu også i lænd varede hele dagen og jeg kunne ikke bevæge mig, som jeg ville. Dertil var ryggen om eftermiddagen/aftenen meget træt/spændt.

Øvelserne hjalp lidt, men når jeg har mest ondt, kan jeg ikke rigtigt lave øvelserne ordentligt.

At mit venstre lår er begyndt at "sitre" mente han, var kroppens reaktion på at der sker en masse lige nu. Når der bliver rodet og ordnet og rykket rundt og der så falder lidt ro på, kan der poppe noget andet op til overfladen et andet sted.




2 kommentarer:

  1. Han sagde jo også sidst, at du skulle være tålmodig, men jeg forstår godt, at det må være svært. Især når smerterne kommer, og det hele føles træls. Men det skal sgu nok gå fremad. Det tror jeg. Han virker til at vide, hvad han har gang i. Ellers er der jo også Alexandermetoden, når du har vundet de der penge. :)

    SvarSlet
  2. Jeg håber, at kombinationen osteopat og massage kan give nogle resultater. Det satser jeg på det næste stykke tid. Sammen med tålmodighed og smertestillende.

    SvarSlet