onsdag den 19. maj 2010

Crossfit # 6

Puha. Det var en hård omgang. Efter lidt overskuelige opvarmningsøvelser blev der sagt "Så løber I lige 400 meter".. Æh.. what??

Jeg løber aldrig. Jeg har højst løbet efter bussen. At løbe ned af Griffenfeldsgade kunne godt have været pinligt, hvis jeg ikke havde haft så rigeligt at gøre med at koncentrere mig om selve det at løbe. Og det bliver værre endnu.
Man når lige akkurat tilbage, og så sagde han "Så løber I lige 400 meter med en wall ball over hovedet".. Wall ball er stadig ikke min ven! Jeg var nødt til at lægge bolden på hovedet noget af tiden.

Nåh, men det gode var at selvom det var megahårdt, så var jeg ikke sådan helt død konditionsmæssigt (selvom jeg kom sidst ind begge gange). Det var ligeså meget, at det var så uvant for mig at løbe. Det føltes underligt.

Resten af opvarmningen var noget med kettlebells (var nødt til at tage en 4 kg) og vægtstænger..

Her gik jeg og troede, jeg var blevet nærmest bomstærk og kunne løfte 15 kg stænger uden problemer og at pigerne fra forleden tog helt fejl, da de sagde de havde en 15 kg stang. Men næh nej, jeg har gået rundt og løftet 5 kg.. haha! Det er lidt komisk, men giver nok lidt mere mening.

WOD var max runder på 20 minutter:
10 knees to elbows (hænge i barren, knæ op til albuerne)
15 push ups
20 box jumps

Jeg nåede 5 runder + 10 k2e og 11 push ups..
Det meste var ikke korrekt udført. Mine knæ kom måske næsten op til hagen første gang, og så til navlen resten af gangene i en runde. Push ups var igen på knæene. Box jumps var hop de første 8-10 gange af en runde og derefter måtte jeg gå op og ned.

Er lidt spændt på, hvor øm jeg bliver i armene denne gang. Men jeg tog ikke helt så mange armbøjninger som til min 2. Crossfit træning, hvor jeg tog 120 og mine arme var totalt smadrede flere dage efter. Og hævede.

Crossfit er stadig lidt grænseoverskridende for mig, men jeg kan mærke, jeg bliver gladere og gladere for det og glæder mig til at komme afsted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar