søndag den 16. maj 2010

Økologisk hudpleje

Jeg er ved at opbygge en ganske solid interesse for økologisk hudpleje (håret har ikke så høj prioritet.. endnu). Det har indtil videre betydet at jeg har researchet og kastet mange penge efter diverse produkter.

Som minimum skal produktet være uden parabener, syntetisk farve og syntetisk parfume. Der hører de svanemærkede produkter ind under (f.eks. Derma og Neutral). Prisen er overskuelig og de kan købes i supermarkeder.

Senest har Derma fået en EcoCert-linje. Med EcoCert er man garanteret 10 % økologi i produktet. Jeg er ved at afprøve håndcremen. Den har en praktisk størrelse og trænger ok hurtigt ind i huden. Men den føles lidt underligt. Jeg ved ikke helt, hvad det er, men jeg bliver aldrig den helt store fan af den håndcreme.

Fortsættelse følger..

2 kommentarer:

  1. Jeg har tænkt mig at købe deres ansigtscreme næste gang jeg skifter ud. Lige nu bruger jeg én økologisk som jeg købte i Grækenland (du gav mig tilfældigvis en prøve på den til min fødselsdag) og den er ok, men jeg har ikke været vildt glad for den. Jeg skal have noget til ret så tør hud.

    SvarSlet
  2. Jeg kan anbefale:

    - Origins A perfect world - antioxidant moisturizer with white tea. Jeg har brugt den om vinteren (den er lidt for fed til min hud om sommeren)

    - Origins Make a difference - ultra-rich rejuvenating cream (tilpas til mig om vinteren, for fed om sommeren)

    De er ikke specielt økologiske, men de er lækre, effektive og uden parabener, mineralske olier m.m. Men ikke Derma-billige.

    SvarSlet