tirsdag den 9. juli 2013

Morgenmad på Gavlen


På café Gavlen på Nørrebro kan man vælge lidt forskellige morgenmadstallerkner. Jeg har valgt at kalde det morgenmad fremfor brunch, da hverken mængde eller variation helt lever op til min brunchdrømmeverden :-)

Kvaliteten i menu nr. 3 er rigtig god. De går tydeligvis efter 'lidt, men godt'.
Der er ikke så meget forskelligt mad, hvilket jeg ellers foretrækker.
Ost (økologisk Gule Kristian) er jeg ikke vild med, men ellers kan jeg lide det hele. Især youghurten med  hybenkompot og hjemmelavet mysli er et hit hos mig. 
Der er rigeligt med æg - du kan vælge mellem spejlæg eller røræg - men ellers er det en lille portion, hvis man virkelig er brunchsulten (som i brunch = breakfast OG lunch).
Til gengæld er det et super hyggeligt sted med små borde, gode øl (hvis man er til det) og afslappet stemning. 

Det er et sted, jeg ville gå hen, hvis jeg ville have en almindelig portion mad og ikke et større brunchmåltid. Eller hvis jeg vidste jeg kunne spise lidt før/efter :-)
Menu nr. 3 koster 98 kr. Jeg valgte at få friskpresset appelsinjuice (40 kr.) til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar