mandag den 6. maj 2013

Lidt hjemmetræning i stuen

Dejlig sommerdag og fri kl. 14 :-)

Lidt fysioterapeut-øvelser for stabilitet i hofte/bækken

3 chin ups
8 push ups
2 chin ups
8 push ups

Kb-swing 12 kg halv tabata (20 sek. pause, 10 sek. hvile x 4)

Lege lidt med hovedstand

Mit venstre håndled er stadig en smule irriteret, så jeg var forsigtig med både push ups og nogle af fys-øvelserne.

Kb swings var lidt hårdt for fingrene og underarmene trods en kun halv tabata. Kan vist konstatere at jeg skal i gang med swings igen. Kunne nok også med fordel bruge hoften noget mere.. :-)

Foto lånt af: Mallorcakettlebells


Hovedstand har aldrig været min ven. Det har været svært for mig at komme bare halvt op, når man har hænderne om hovedet (og ikke i klovne-position hvor hovedet er foran hænderne). Men i dag kunne jeg komme op, så ryggen var strakt ud. Benene var dog stadig bøjede, men jeg kunne mærke, at det var nemmere for mig at styre balancen ved hjælp af arme/skuldre og så er min core nok også blevet stærkere. Hurra!

Foto lånt af: Yogikatie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar