søndag den 23. september 2012

Projekt: Vand + sukker

Til Bodyschool-måling sagde Jacob at jeg skulle drikke 2,5 liter vand om dagen. Det gør jeg helt sikkert ikke nu.

Derfor har jeg brugt denne weekend på at arbejde mig op på bare 2 liter om dagen. Jeg har en 0,5 liters flaske stående og forsøger så at drikke en halv liter til morgenmad, frokost, aftensmad og mellemmåltider.
Det er især til aftensmad det halter, hvilket betyder at jeg om aftenen drikker "for meget" med det resultat at jeg skal op at tisse om natten trods magnesium-tilskud.

Næste uge (uge 39) vil jeg fortsætte med de 2 liter vand om dagen. Hvis det går fint, vil jeg prøve med 2,5 liter vand i uge 40. Med fint mener jeg, at det skal lykkes mindst 6 ud af 7 dage.


Sideløbende vil jeg have fokus på mit sukkerindtag. Med sukker mener jeg her: Slik, chips, kage, is, kiks, bagerkager.

I denne uge har jeg haft 4 sukkerfri dage.
I uge 39 vil jeg tage 5 sukkerfri dage.
I uge 40 vil jeg tage 6 sukkerfri dage.
I uge 41-42 vil jeg tage i alt 11 sukkerfri dage.

Går det fint, så vil jeg i uge 43+44 tage sukkerfri uger..! Og med fint mener jeg her ingen slinger i valsen. Der skal være succes hele vejen.

Som hjælp har jeg sat et compliance skema op på køleskabet. Jeg har prøvet at oploade et foto, men det var alt for sløret. Det er bare et 14 dages skema med plads til at sætte x eller minus i felterne VAND eller SLIK. Hvis der er for mange minusser, var mit mål tydeligvis for højt/omfattende.

2 kommentarer:

  1. Din blog er inspirerende – bliv endelig ved med skrive en masse :)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Ayse :-)

    SvarSlet