fredag den 1. februar 2013

Er du introvert eller extrovert?

At være introvert i en verden, der primært hylder den ekstrovert personlighed og tilgang til livet er noget, jeg vil skrive mere om i den næste tid.

Vil du have en meget hurtig beskrivelse af forskellen mellem at være introvert og ekstrovert, så læs Anna Skyggebjergs indlæg her. Hun blogger i øvrigt en del om at være introvert, om nærvær, zen, fordybelse og ro.

"Fredag eftermiddag siger den ekstroverte, “Hold nu da op, det har været en hård uge. Jeg er helt smadret. Nu har jeg bare brug for at komme ud og drikke nogle øl!”
Fredag eftermiddag siger den introverte, “Hold nu da op, det har været en hård uge. Jeg er helt smadret. Nu har jeg bare brug for at komme hjem og drikke en kop te.”"
For mig er det en supergod beskrivelse - og jeg er helt klart den, der skal hjem og slappe af! 
Den 22. marts udkommer Annas bog "Introvert - stå ved dig selv", som jeg seriøst glæder mig til at læse. Skal også have fat i Susan Cains bog "Quiet: The power of introverts in a world that can't stop talking".. 

Er du introvert eller ekstrovert?

Tag evt. I forms test her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar