torsdag den 21. februar 2013

Lidt hjemmetræning onsdag 20/2-13


Det jeg burde lave:

1) rygliggende fallout: (2x10 gentagelser på hvert ben)
2) heelslide: (10 gentagelser på hvert ben)
3) bensænk: (2x10 gentagelser på hvert ben)
4) Hollow bohttp: (for tid) (3x så lang tid du kan holde positionen)
5) birddog: lav 10 gentagelser af hver progression
6) planke og sideplanke (lav 3 sæt af hver øvelse for tid så lang tid du kan holde positionen)
7) renegade rows: 3 x 10


Det jeg rent faktisk lavede:

1) Rygliggende fallout (2x10 gentagelser på hvert ben)

2) Heel slides (10 gentagelser på hvert ben)

3) Bensænk (1x10 og 1x10 gentagelser på hvert ben)
4) Hollow position (for tid) (1x så lang tid du kan holde positionen) 

5) Birddog (10 gentagelser af hver progression)

6) Planke (1 sæt)

7) Renegade rows eller plank with alternating hip touches (1x10 af denne øvelse)



Min ryg knirker en smule. Jeg arbejder i en vuggestue og kunne i går mærke et lille jag i lænden, da jeg løftede et barn. Siden har jeg været forsigtig og kan især mærke, at det er de pludselige vrid/løft, der irriterer lænden. Tsk.

2 kommentarer:

  1. Sidder og overvejer, om dine fysøvelser er mere kedelige end mine...eller de ligger på niveau. :P

    SvarSlet
  2. Den sidste øvelse er den sværeste, men også lidt den "sjoveste". Planke og hollow rock har jeg slet ikke selvdisciplin nok til at lave selv.. ahem. Kedelige? Jooo. Men jeg har øvet mig i at lave dem i takt med vejrtrækning og på den måde få lidt ro på mentalt. De skal jo laves, så man kan ligeså godt bruge dem som lidt mig-tid :-)

    SvarSlet