tirsdag den 12. februar 2013

Styrkehold # 3 (squat) 11/2-12

Programmet for et styrkehold er det samme i løbet af en måned.
Altså, stod den igen mandag 11. februar på:

5x8 back squat
4 runder af:
- 12 bandet russian swings
- 12 bulgarian split squat (6 med hvert ben)


Opvarmningssæt:
1x8 med 15 kg
1x8 med 20 kg
1x8 med 22 kg

Sæt (langsomt ned, langsomt op):
3x8 med 25 kg
1x8 med 27 kg
1x8 med 25 kg

Jeg fortalte træneren at jeg var på genoptræning og da han havde set mig squatte, sagde han som det første, at jeg skulle tænke på ikke at svaje i ryggen, men trække bækkenet frem :-) Præcist som Andreas-fys også sagde til mig. Jeg skulle egentligt bare stå med stangen på ryggen og så bøje i benene, mens ryggen blev hvor den var - altså så lodret som muligt.
Det er en underlig fornemmelse, for jeg føler virkelig ikke jeg kan trække bækkenet mere frem, når jeg er nede ved vandret. Men bare det at jeg tænker på at gøre det, gør åbenbart at jeg gør det (selvom jeg måske ikke selv kan mærke det), for jeg fik senere ros for det :-)

Bandet swings lavede jeg med elastik og 8 kg. Det var ikke helt sikker teknik, men meget bedre end da jeg prøvede i lørdags og det kun blev til 1 runde.

Igen skulle man huske at have lige ryg, når man svingede. Ikke bøje for meget i knæene, men mere tænke på at holde dem nærmest strakte og så få rumpetten bagud. Skinnebenene skulle helst være lodret hele tiden.

Bulgarian split squat var også lidt bedre, men jeg skulle stadig tænke på at trække bækkenet frem (så det var lige) og ikke svaje i ryggen.

Foto lånt fra: Mean's health



Ingen kommentarer:

Send en kommentar