søndag den 19. august 2012

Body-sds # 2 torsdag 16/8-12

Det er stadig meget fascinerende, hvad sådan en behandling kan gøre ved min krop. Jeg blev mindre svimmel   denne gang, men var stadig påvirket fysisk af det.

Behandleren "fandt ud af", at jeg nok var smidig inden under al den spændthed og stramhed.. hehe. Jo tak, smidighed er min krops stærke side. Der plejer jeg ikke at have de store problemer, selvom man selvfølgelig altid kan blive bedre. Han kom så over på hybermobilitet - hvilket jeg har lidt af i albuerne - og hvordan kroppen så er mere eftergivende og man som person kan have tendens til at have svært ved at sætte grænser og sige nej.... ! Igen var det ikke noget, han gik nærmere ind på.

Indtil nu har han ikke sagt noget "forkert" omkring min psyke/personlighed. Han har ikke nævnt noget nyt. Jeg er ikke overrasket. Men det er nyt for mig at koble min personlighed og væremåde til min krops reaktioner og kropssprog. Og så igen.. Jeg ved jo godt, der er en forbindelse. Et link. Men det er ikke noget, jeg har tænkt bevidst over før. Ikke på denne måde.

Noget andet væsenligt er, at jeg ikke skal være så bange for smerte. Når han nærmer sig et ømt område eller jeg kan mærke, det er ømt, så spænder jeg lidt på forhånd. I stedet skal jeg bruge åndedrættet til at give slip og slappe af. Dette gælder også til træningen. Den teknik kan jeg så overføre til andre områder i livet, f.eks. når jeg er til tandlæge...

Jeg har ikke tandlægeskræk, men for år siden fik jeg ordnet en tand uden bedøvelse, hvor man så ramte en nerve. Det kan min krop og min hjerne godt huske og har meget svært ved at slippe. Så når jeg er til tandlægen - selvom jeg får bedøvelse - så ligger jeg godt anspændt hele tiden, for hvis nu det gjorde ondt..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar