onsdag den 1. august 2012

Kiropraktorbesøg # 8

Fremskridt siden starten på problemerne (altså siden uge 24):

- markant mindre smerte i ben = mindre tryk på nerven
- jeg vågner ikke så tidligt mere = mindre irriteret ryg

Kiropraktor-damen lovede at sende mig øvelser til mobilisering og udstrækning, hvilket jeg ser frem til. 

Men det går stadig (for) langsomt, så hvis body-sds på fredag lover godt, så lægger jeg kiropraktik bag mig.

Jeg skulle holde øje med, hvordan min krop havde det efter behandlingen igår og min hofte/bækken gør mere ondt end i går. Det gør ondt at ligge, stå, gå og sidde - hvor jeg plejer at få en smule lindring af at gå.

Jeg har det lidt blandet med kiropraktik. Mine kiropraktorer er knalddygtige. Ingen tvivl om det. Alle der har kiropraktikuddannelsen fra Syddansk Universitet betragter jeg som meget fagligt kompetente. De ved, hvad de laver og er meget præcise, når de laver mobilisering og manipulationer. De har "kureret" større og mindre hold i ryggen hos mig via 2-3 behandlinger.

Dog synes jeg ikke, selve behandlingen er særlig rar. Det går hurtigt, men selve manipulationen og knæklydene og det at ligge i en "udsat" stilling, er ikke min favorit. Ej heller at de borer deres fingre ned i meget meget spændte muskler og helst ser, at man slapper af imens.

Derfor vil jeg nok fremover se mere til andre behandlingsmetoder, i hvert fald når det ikke er noget helt akut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar