tirsdag den 20. november 2012

Enetime med Nanna

Der er sjældent fyldt helt op på Nannas eftermiddagsmobilitetshold mandage eller torsdage. Men jeg har dog aldrig prøvet at være kun mig på holdet!

Det skulle dog udnyttes, så jeg fik max opmærksomhed og blev korrigeret og justeret på tiltrængte områder og øvelser og presset så meget, at jeg fik sved på panden. En af øvelserne jeg skulle lave var kamelen.

Sådan bør den se ud med lodrette ben og hofter og brystet højt:




Sådan havde jeg tendens til:



Jeg havde undgået kamelen i over et halvt år pga. ryggen og jeg kunne mærke, at jeg især mentalt var lidt bange for den. Det er en voldsom bagoverbøjning, men med den rette teknik og guidning (og hvis man er smidig nok i ryggen selvfølgelig) kan det lade sig gøre. Jeg kunne dog mærke, at jeg ikke var helt klar til den endnu. Jeg prøvede, men som med andre øvelser hvor jeg skal bevæge mig bagud og hvor hovedet kommer ned af, så blokerer jeg mentalt og bliver stresset af, at jeg ikke ved, hvor jeg er i rummet. Min rumfornemmelse forsvinder og dermed min kontrol over min krop i rummet (det ville min body-sds behandler sikkert få meget spændende ud af..! :-).

Dagens kedelige nyhed:
Nanna fortalte, at hendes timer om torsdagen - hvor jeg går fast - er fjernet fra dags dato pga for få på holdene. Det er jeg virkelig ked af, da hun er den eneste faste (ok, jeg mangler stadig at prøve Nina i Centralen) mobilitetstræner der får presset mig og får mig til at yde mit bedste og hvor jeg kan mærke, jeg udvikler mig. Jeg forstår godt at det er ulogisk at fortsætte, hvis der er så få folk. Som sådan. Jeg håber bare, at hun får nogle bedre tider, hvor der kommer flere folk. Aftentimer eller weekendtimer ville klart være optimalt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar