lørdag den 17. november 2012

Københavns Yoga # 2

Kl. 9 begyndte timen til Dynamisk hatha I i Københavns Yoga.

Inde i mit hovede havde jeg forestillet mig en dynamisk time med.. hatha yoga øvelser. Men i princippet anede jeg ikke, hvad det gik ud på.

Det dynamiske aspekt af timen viste sig at være bevægelse. Det var ikke så statiske øvelser. Når det så er sagt, så var det en overordentligt rolig, afstressende og stille time med stort fokus på åndedrættet. Da jeg først mentalt var holdt op med at forvente dynamisk yoga, faldt jeg til ro - kropsligt og mentalt - og gik bare ind i øvelserne.



Mange af øvelserne bestod i at man lavede én bevægelse, når man trak vejret ind og en anden bevægelse, når man trak vejret ud. Det fortsatte man med et stykke tid, hvorefter en ny øvelse afløste den første.
Udfordringen var at lade øvelserne følge åndedrættet og hvis man begyndte at trække vejret for hurtigt, så skulle man lige ned i gear igen. Man kunne dog også sagtens blive udfordret fysisk. Mine hoftebøjere (tror jeg det er) blev i hvert fald sat på arbejde et par gange. Men de er generelt også noget fesne i det..

Til nogle af øvelserne brugte vi yogapøller og yogaskumklodser.

Jeg har kun været til yoga 2 gange hos Københavns Yoga, men jeg har fået et rigtigt godt indtryk. De næste 3 klip skal bruges til Dynamisk yoga, Hatha yoga (med en anden underviser end sidst) og Vinyasa Yoga. Holdene er nøje udvalgt, så jeg kommer rundt til så mange stilarter og undervisere på de 5 gange, jeg har købt via Groupon.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar