søndag den 11. november 2012

Københavns Yoga # 1

I dag brugte jeg det første ud af 5 klip hos Københavns Yoga, som jeg havde købt gennem Groupon.

Jeg havde selvfølgelig glemt værdibeviset fra Groupon, men måtte godt træne alligevel.

Faciliteter:
Lille reception, hvor træneren Jenny tog imod.
Lille åbent omklædningsrum, men hvis man er blufærdig er der plads på de 2 toiletter til omklædning.
Lys aflang yogasal med en stolpe midt i det hele.

Yoga:
I dag havde jeg meldt mig til hatha yoga I. Det var en langsom og meget afstressende time (halvanden time), hvor der blev brugt meget tid på afspænding både i starten og slutningen. I starten skulle jeg lige øve mig lidt i at være nærværende og holde fokus på nuet, men snart gik det bedre. Det var så rart bare at være nede i gear og kun skulle forholde sig til åndedrættet og øvelserne og underviserens milde stemme.
Der står på hjemmesiden, at hvis man har menstruation bør man undgå omvendte stillinger (hovedstand f.eks.), men Jenny sagde det også til timen.
Efter timen var jeg let og glad og følte mig rolig. Det var skønt at cykle hjem langs søerne og bare være fyldt med den ro. En ro, jeg er sikker på bliver større og mere intens, jo mere jeg går til den slags yoga.



Jeg tænker, at det ville være en oplagt klasse, hvis man har lidt for meget om ørene, men også hvis man ellers er lidt hurtig (af personlighed) og normalt foretrækker træningsformer med knald på. Så tænker jeg, at man måske netop har brug for træning med ro på. Give kroppen ro. Så kroppen ikke kommer i ubalance.

Ro. Det var vist den røde tråd i dette indlæg..

Næste gang skal jeg forsøge mig med Dynamisk yoga I. Det er allerede på lørdag, og jeg glæder mig :-)


Dyrker du yoga og hvilke slags yoga foretrækker du?

2 kommentarer:

  1. jeg har aldrig prøvet en "rigtig" yoga-time desværre, men jeg underviser selv i Bodyflow som bl.a. kombinerer tai chi, pilates og yoga så jeg kender da lidt til det :-) Jeg gad dog helt vildt godt prøve hata yoga!

    SvarSlet
  2. Der er en del tilbud på forskellig yoga for tiden på sider som Downtown, Sweetdeal, Groupon etc. Der er der jeg for tiden shopper yoga-klip :-) Ellers er der også yogatimer i fitnesscentrene? Altså også rigtig yoga. Hehe. Træner/underviser du i et fitnesscenter?

    SvarSlet