tirsdag den 12. november 2013

Meditationsudfordringer del 2

Denne udfordring er når kroppen klør. Eller driller. Eller gør ondt. Eller bare irriterer lidt.

Det er jo meningen, at man skal sidde forholdsvist stille under meditationen. I starten havde jeg rettet på et ben eller kløet næsen, før jeg på nogen måde blev bevidst om noget som helst. Jeg havde bare gjort det helt automatisk.

Nu prøver jeg i det mindste at gøre det bevidst. Hvis det VIRKELIGT klør eller mine fødder VIRKELIGT gør ondt (men det gør de ikke og de sover sjældent mere), så prøver jeg først at .. rumme kløen/smerten. Observere den. Sådan i stil med "Ja, det klør på næsen. Det er ok. Prøv at rumme det uden at handle på det." Hvis jeg er ved at blive sindssyg, så beslutter jeg at klø. Men det er en bevidst beslutning. Det tænker jeg er fremgang :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar