tirsdag den 26. november 2013

Opsummering af Balder uden buler, uge 1

- Træner om morgenen før morgenmad.

- Sprang dag 1 over (om det var klogt, ved jeg ikke).

Kettlebell: 12 kg

Om opvarmningen:
- Generelt synes jeg det er rart med en opvarmning, der vækker kroppen stille og roligt og gør den klar til dagens workout.
- Nogle af øvelserne udfordrer mig mere end andre (især øjen-, ben- og baldeøvelserne), men jeg er klar over, at de alle har et formål og gør noget godt for mig og min træning.
- Har måtte skalere i nogle af de sidste øvelser (baldeøvelserne), da de gik lidt i lænden. Jeg tænker at de går i lænden, fordi mine balder sover og jeg derfor må have lidt tålmodighed og hver gang mærke efter, hvordan det føles.

Workout:
- Tidsmæssigt ganske overskueligt.
- Har taget mere end minimum af gentagelser alle dage.
- Mine knæ siger en del lyde ved nogle af øvelserne, men mine knæ er lidt mærkelige for tiden. De siger også lyde, når jeg går på trapper. Har ikke smerter eller ømhed.
- Skal have fokus på kvaliteten i hver gentagelse og ikke stirre mig blind på antal gentagelser.
- Teknisk har jeg vist ok styr på øvelserne.
- Har kunne mærke det lidt i balderne.
- Det har været ok hårdt. Jeg kunne måske tage flere gentagelser eller flere runder, men har taget det lidt forsigtigt her i starten.
- Jeg elsker efterhånden, at jeg ikke er totalt smadret efter træning :-)

Kost:
- I går aften + i formiddag og til aften har jeg været monster sulten! Tror måske bare, jeg skal spise mere til morgenmad, de dage jeg træner. Har hidtil nemlig spist, som jeg plejer, hvilket som regel er en stor portion skyr med olie, frø/kerner og lidt rosiner/tørret tranebær.
- Jeg har ikke set så meget på kosten endnu og ved at en stille og rolig fremgangsmåde er det bedste for mig. Ingen hastværk. Ingen radikale ændringer på kort tid. Jeg har ikke behov for at tabe mig, men jeg indtager f.eks. nok en smule for meget sukker...


Træningsstruktur:
- Som sagt træner jeg om morgenen, hvilket ser ud til at fungere godt for mig.
- Jeg følger ikke slavisk programmet, f.eks. træner jeg måske ikke 4 gange på en uge men kun 3. Men jeg vil tage en hviledag efter dag 2 og to hviledage efter dag 4 uanset hvad.
- Balder uden buler bliver suppleret med dynamic yoga ca. 1 gang om ugen på hold og ca. 10 minutters dynamic yoga hjemme dagligt (om morgenen).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar