mandag den 3. januar 2011

Kan man være sund på Gran Canaria?

Min juleferie tilbragte jeg på solrige (lige tilpas til mig) Gran Canaria. Jeg vil her forsøge at evaluere min sundhed på øen i den uge min ferie varede:


Søvn: Jeg gik i seng mellem kl. 22 og 23 og sov som regel til kl. 7.30 (hvor morgenmaden startede). Derudover sov jeg 1-2 timer om eftermiddagen.. hehe. Desværre var sengen lidt for hård til mig, hvilket forstyrrede nattesøvnen trods magnesium. Måske også derfor, jeg havde brug for en morfar..


Vejr: Sol ca. 20 grader i skyggen, mest skyfrit, næsten ingen vind.
Perfekt. Brugte solcreme faktor 25, hvilket vist var passende.


Træning: 1 x Flow og 1 gang Yoga (begge er SATS-koncepter) i deres gratis studio + flere gåture på 2 timers varighed

Må siges at være ok. Jeg kunne dog godt have suppleret med lidt hjemmetræning såsom pushups og planken.


Slik, chips, kage: Jeg spiste ikke noget kage (der var ikke så meget der fristede), men spiste enten slik eller chips hver dag.

Ikke helt optimalt.


Drinks: Ingen. Brugte tiden på at gå ture og læse bøger i stedet.

Ganske godt og jeg savnede det ikke rigtigt.


Måltider: Morgenbuffet med i prisen. Spiste gerne youghurt (en blanding af natural, frugt og soya) med rosiner og mysli + grovbolle med spejlæg og lidt bacon + lidt frugt.




Frokost: Subway tunsandwich (en stor) eller spaghetti bolognese på lille fin italiensk restaurant.





Aften: Udover en uheldig gang kinesisk friturefisk



Så spiste jeg nærmest kun lækker indisk (den samme restaurant):





Alt i alt var maden vel sådan ok. Ikke det sundeste (især ikke Butter chicken der var ekstra fyldt med smør og fløde!) og ikke det usundeste.


Jeg giver min ferie **** (ud af ******) i sundhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar