lørdag den 22. januar 2011

Mobility WOD

I Kirken (hvor jeg træner crossfit) på Nørrebro har de indført Mobility WOD tirsdag og torsdag kl. 16.15.

På Crossfit-siden står der:

"Til mobilitetstimerne kommer I til at lave en blanding af forskellige udstræknings- og smidighedsøvelser blandt andet fra yoga og pilates. I kommer hele kroppen igennem hver gang og vil over tiden få glæde af de mange positive effekter af denne form for træning, som for eksempel nedsat skadesrisiko, øget restitution og forøget fleksibilitet."

Jeg prøvede det i torsdags og kan kun anbefale det. Man må max. være 12 på holdet pga. rummets størrelse (1.th), men det gør også at underviseren Eyd, kan nå at komme rundt og rette på alle i løbet af timen. Hun er uddannet fra det Svenske Balletakademi og ved, hvad hun laver.

Det meste foregik i et roligt tempo med stor fokus på vejrtrækning (som skal kunne høres). Udtrækning af hals og nakke, baglår m.m.
Yogastillinger.




Makkerøvelser.

Da vi skulle lave en særlig version af atomic situps, foregik det til hendes tælling, hvilket man lige skulle vænne sig til.. hehe. For hun talte hurtigt.



Hun går selv til crossfit, og ved hvilke øvelser crossfit-udøvere typisk har brug for, hvis de skal øge deres bevægelighed og opnå mere smidighed.

For mig betyder det, at jeg ikke behøver at gå så meget til yoga. Jeg elsker yoga, men det er også dyrt. Her får jeg Mobility med i mit månedsabonnement til 400 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar