lørdag den 8. juni 2013

1200x # 3 torsdag 30/5-13

Solskin.
Træning uden for på græsset i gården i Charlottehaven.
Hård planke-version.
Kettlebell øvelse som minder lidt om windmill.
Swing interval.


Endnu en skøn træning hvor jeg blev udfordret især på planke-versionen og swings.

Planken: 
Lig i planke med parallelle arme. Halebenet er skubbet lidt ind under dig. Skub dig op så armene er strakte. Evt. en arm af gangen. Hænderne er lidt foran skuldrene. Ned igen. Evt. en arm af gangen.
Gentag 5-8 gange.

Windmill-agtige øvelse:
Stå med fødderne mod venstre - den ene lidt foran den anden. Bøj i benene. Højre arm strakt over hovedet. Strit med numsen mod højre, imens du bøjer mere i benene indtil du næsten kan røre gulvet med venstre arm strakt. Se på kb/arm over hovedet hele tiden.
Eksplosivt op igen med spændte baller. 

Har du styr på det, så kan du have en kb i armen over hovedet. 
Jeg havde 8 kg.
Er der styr på det, kan du evt. løfte en kb med den venstre arm samtidig. Det sprang jeg over..

Kb swings:
Lidt med begge hænder og lidt en arms swing.
10 swings på 15 sekunder. Noget pause (måske 10 sek.). Fortsættes. Senere 11 swings på 15 sekunder. Så 12 swings. 

Fik pulsen op på den gode måde. Startede med to arm swings med 12 kg. Da vi skulle lave en arms tog jeg 8 kg og fortsatte med de 8 kg, da vi tog 2 arms igen med 11 og 12 gentagelser. Fokus på teknik. 
Eksplosivt op. Spænde i kerne og baller. 

Swings er en basis kettlebell øveles og man kan ikke øve sig nok i den. Så er det jo meget godt, at jeg kan lide den øvelse :-) Den kræver både styrke, teknik og kan få pulsen op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar