torsdag den 27. juni 2013

1200x # 5

1200x har været aflyst 2 torsdage i træk. Til gengæld får vi ekstra træning i den anden ende.

I dag var vi 3 på holdet og dagen bød på øjenøvelser og snatch.

Vi brugte forholdsvis lang tid på øjenøvelser. Det var noget med at øjne og indre øre hang sammen med.. æh.. nogle øvelser.
Så først kiggede vi på vores ene finger lige ud for vores næse. Dernæst kiggede vi forskellige steder hen på den anden finger og så tilbage på fingeren ud for næsen. F.eks. havde vi en finger ud for næsen og en finger oppe i højre hjørne eller oppe i venstre hjørne eller nede i højre hjørne (altså af synsfeltet) etc.
Efter 3 gange frem og tilbage fra den ene finger til den anden finger (kun øjnene bevæger sig), skulle man teste dagsformen. Man valgte selv en øvelse. Jeg squattede. Man skulle så se, om øvelsen gik bedre, værre eller ingen ændring.

Senere skulle hovedet følge med øjnene i forskellige lignende øvelser.

SNATCH:

.. er det længe siden jeg har lavet.
Anna mente 12 kg var passende til mig.
1-2-3-4-5

1 snatch og 1 goblet squat (begge sider)
2 snatch og 2 goblet squat (begge sider)
etc.

Note til mig selv:
- Ikke tænke over det. Bare gå i gang..! Det var især et problem med min svagere venstre arm.. Den var bare mere usikker og armen sejlede lidt rundt.
- Hurtigt op med armen
- Spænd balderne
- Albuen tilbage.
- Have kb løs i hånden.

Resultat:
- fik pulsen op
- snatch er sjovt
- ømme håndled med blå mærker er et must, når teknikken ikke er i hus endnu

Ingen kommentarer:

Send en kommentar