søndag den 30. juni 2013

Brunch @ Laundromaten, Frederiksberg

Brunch er en herlig opfindelse og havde jeg råd, spiste jeg det gerne ude hver weekend. Det er dog ikke muligt, men jeg vil gerne dele mine brunchoplevelser med jer, når jeg nu falder over dem i ny og næ.

Det jeg holder øje med er:
- hvordan er kvaliteten i forhold til prisen
- hvor meget forskelligt mad er der
- hvor meget kan jeg lide af det der er
- hvor meget mad der er (bliver man mæt?)
- hvor meget støj er der/er der hyggeligt/hvordan er stemningen

Jeg går kun efter tallerkenserveret brunch, altså ingen buffetter, og jeg er en doven hund, så i første omgang er det især brunchsteder på Nørrebro, Frederiksberg og Vesterbro der vil blive omtalt.

I går spiste jeg brunch på Laundromaten på Frederiksberg
Hvor: Laundromaten, Gl. Kongevej 96 (de har også filialer på Nørrebro og Østerbro)
Hvad: Dirty brunch
Pris: 138 kr.

En Dirty brunch inkluderer rugbrød, hvidt brød, briksmør, grillet tomat, 2 små pølser, røræg, bacon, kartofler, ananas, melon, youghurt med sirup og mysli, pandekager, nøddecreme, ost og et lille glas juice.



Juicen var lille, men lækker.
Youghurten, frugten, tomaten og kartoflerne var fine.
Nøddecremen var dejlig.
Hvad der trak ned var de standard pølser, de lidt tørre pandekager og den lidt ulækre bacon (jeg er bare ikke så meget til for meget fedt på bacon. Er man det, så vil man nok ikke være utilfreds).

Udvalget var ok stort til min smag (der var rigeligt med æg) og man blev mæt, men en lidt større juice måtte godt have være inkluderet i brunchen.

Jeg er ikke så vild med ost, men ellers var der kun ting, jeg kan lide.

Laundromaten ser ud til at tiltrække mange slags folk. Der var både børnefamilier, par, venner og enkeltpersoner (kan man sige det??), som mig selv.
Det er nemt at finde sig et godt hjørne, hvis man kommer når de åbner, men støjniveauet kan godt blive lidt højt.

Alt i alt var det ærgeligt med de kedelige ting på tallerkenen især når det kostede 138 kr. og det var ikke umiddelbart et sted, jeg ville spise igen (når nu der er så mange andre fede brunch steder i byen).

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Det ser nu ellers lækkert ud der på billedet. Jeg foretrækker i øvrigt også servering modsat buffet. Hvis vi ser bort fra risikoen for tomme fade og andres fingre i maden, så er det bare er kikset fornemmelse, når man ligefrem står i kø for at smække noget på sin tallerken. Næh nej, servering og mere ro på.

    Jeg hylder dine brunch-indlæg.

    SvarSlet
  3. Ved buffetter risikerer man også at noget af maden er lunken eller ligefrem kold, hvis man ikke lige kommer når stedet åbner..

    SvarSlet