lørdag den 8. juni 2013

1200x # 4 torsdag 6/6-13

Synes tiden går for hurtigt. Har kun 3 gange tilbage..


Solskin igen.
Ud i gården med 2 kettlebell (12 kg og 16 kg til mig). Det er noget med at gå hen af en gang, op af en trappe, ud gennem restauranten og ud i gårdhaven. Det er træning i sig selv.. og det var hårdt da de skulle på plads efter træning..!

Forskellige opvarmningsøvelser, bl.a. noget capoeira halløj, som vist var inspireret af kæresten, som havde været på Ido Portal Convention..

Læs mere om Ido Portal her og her.

Planke-versioner hvor det f.eks. højre knæ skal op til brystet (altså lige frem), til højre albue, til venstre albue (altså krydses).
Fokus på at skubbe gulvet væk fra skuldrene og armhulerne.

Goblet squat:
12 kg. 10-5-3.
Box squat. 
Langsomt ned, eksplosivt op. Fokus for mig på kun at gå til vandret, da det er der mit haleben tipper ind under mig.

Suit case deadlift:
12 kg. 
Bøje lidt i benene. Kb ved den ene side. Dødløfte ned og løfte kettlebell. Fokus på lige hofte. Her var vi sammen 2 og 2 og skulle holde øje med, om hoften nu også var lige. 

Foto lånt af: Eclectickettlebell


Sumo dead lift:
- med 2 kb. 12 og 16 kg.
Bredstående. Begge kb står mellem ben på linje med fødderne. Gøre klar ved at løfte brystet og sænke rumpetten - lige ryg. Så dødløfter man dem begge. Fokus på at spænde i core. Den skæve vægt udfordrer coren! 

Efter træning snakkede jeg lidt med Anna. Hun sagde en masse kloge ting, som jeg selvfølgelig ikke kan huske, så jeg spurgte hende igen på 1200x-gruppens FB-side og hun svarede:

"du havde vildt god bevægelighed, og nu er det på tide at kunne lære at styre den bevægelighed - med vægt på. Kan du huske den performance pyramide jeg sendte dig engang? Og nu jeg tænker over det, så tror jeg også du har brug for at lære at arbejde i andre planer - dvs inkludere rotation og sidebevægelser med."

Noget af det fede ved 1200x træningerne - udover de små hold, Annas præcise individuelle rettelser og kommentarer og følelsen af at være i virkeligt gode hænder - er at hun altid har tid til lidt ekstra gode råd, kommentarer eller bare lidt snak. Hun er også meget aktiv inde på 1200x-FB-gruppen og det gør, at man bedre kan få svar på det man nu lige glemte at spørge om til træningeller genopfrisket det man ikke kan huske. 

Fik jeg nævnt, at jeg godt kunne lide sumo dead lift med kettlebells? Dødløft har ellers aldrig været min ven, fordi jeg var bange for at skade min lænd og i øvrigt ikke løftede korrekt. Har ikke løftet min kropsvægt endnu i dødløft.. Men det her var sjovt af en eller anden grund. Bedre teknik har nok en del af gøre med sagen.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar