søndag den 16. juni 2013

Asiatisk hudpleje

Jeg er adopteret fra Korea. Jeg har koreansk hud. Jeg har altid brugt vestlige hudplejeprodukter.

MEN nu er jeg begyndt at læse en masse om asiatiske hudplejeprodukter. Om asiatisk hudpleje. Der er nogen der siger, at det er bedre for en asiatisk hud at bruge produkter der er målrettet asiatisk hud.

Foto lånt af: Allure


Jeg er lidt nysgerrig og har altså læst en del og har fundet ud af at:

- asiatiske kvinder bruger mange flere produkter og meget mere tid på hudpleje end vestlige kvinder (her er ikke noget 'less is more'). Et program kunne f.eks. sagtens se således ud:
- fjerne make up
- rense huden
- toner
- øjencreme
- emulsion
- essence
- serum
- cream
- solcreme

- der gøres ofte brug af 'double cleansing': Først en olie til at fjerne makeup. Dernæst en (foam) cleanser til at rense huden

- hudplejeprodukter er i hård konkurrence og kvaliteten og priserne er dermed meget sjovere end herhjemme

- teknologien er længere fremme

- solcremer er bare bedre (+ større udvalg) - solbeskyttelse tages meget alvorligt

Foto lånt af: Dealmoon


Jeg mangler at undersøge, hvorvidt der er nogle mærker der er uden syntetisk farvestof, parabener, syntetisk parfume, mineralsk olie etc. Om de er allergivenlige.


Læs evt. selv mere her:

Asian skin care guide
Asian skin
Asian skin care brands
Asian morning skin care
Double cleanse
Korean skin care routine
Korean skin care
An intro into Korean skin care

2 kommentarer:

  1. Interessant og vel egentlig meget logisk. Forskellige hudtyper, gener osv.

    Er der decideret forskel på asiatisk hudpleje og koreansk hudpleje?

    Jeg bliver helt svedt ved tanken om at skulle igennem den rutine to gange om dagen, hver dag. Hehe.

    SvarSlet
  2. Man skal selvfølgelig ikke gøre præcist det samme aften som dag. Der skal nogle af produkterne jo være anderledes. Selvfølgelig. Ellers havde det været for let :-p

    Tror ikke der er så stor forskel på asiatisk og koreansk hudpleje, men er ikke sikker. Men udseendet betyder meget for koreanske kvinder (mange der får plastikoperationer f.eks.)..

    SvarSlet