onsdag den 9. juni 2010

Crossfit - sker der noget?

8. april 2010 var jeg til min første rigtige Crossfit træning og nu har jeg været til i alt 10.

Det er stadig grænseoverskridende for mig f.eks. at løbe (stafet) ude på gaden eller kaste wall balls eller løfte vægte (vægtstænger..).
Men jeg er så småt begyndt at vænne mig til det, og se på det som en del af den effektive træning, ergo noget som er godt for mig - selvom det måske ikke altid føles sådan.

Jeg glæder mig til at komme til træning nu, og jeg har det super godt bagefter, når jeg ligger koksrød i det svedige ansigt på gulvet og hiver desperat efter vejret. Jojo. Den er god nok. :-)
Det er en god fornemmelse, når kroppen har været på arbejde og blevet udfordret.

Selvom mine arme stadig er nogle svæklinge, så kan jeg mærke, at de dog er blevet lidt stærkere. Jeg kunne seriøst knap nok løfte en 15 kg stang i starten, og selvom jeg stadig kæmper, så kan jeg dog løfte den .. op til flere gange! Haha.. Nogen gange også med vægt på. Har været oppe på 19 kg i alt.

Det er også blevet nemmere for mig at lave box jumps og jeg er også blevet - lidt - bedre til at sjippe. Jeg kan lave 3-4 double unders i træk (men stadig tilfældigt, hvornår jeg lige kan).

Der er stadig øvelser, jeg slet ikke har prøvet, og en del øvelser, jeg kun har prøvet få gange.
Men generelt kan jeg mærke, at jeg kan udholde lidt mere og løfte lidt mere og kan lave nogle af øvelserne lidt mere korrekte.

Det er fedt, manner!

Nu var det jo meningen, at jeg ikke skulle tabe mig, da jeg i forvejen er lidt undervægtig. Jeg har ikke vejet mig, men jeg tænker lidt, at jeg - forhåbentlig - får stærkere muskler, og da de vejer, så må de gøre, at jeg ikke taber mig. Eller noget.

Desuden spiser jeg meget. Tit. Som de siger på I Form at jeg skal gøre for at undgå vægttab.

Jeg er øm i hele kroppen i dag. Mest arme og ben. Jeg er ikke god til at være øm. Men fordi det betyder at jeg har arbejdet godt og brugt kroppen, så går det lige.

Jeg kan godt lide Crossfit. Og jeg vil godt anbefale det til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar