mandag den 25. juli 2011

Hos Anne Sax

Via bloggen marenuthau.wordpress.com blev jeg opmærksom på Anne Sax.

Hun sælger lingeri på Grønnegade 30 i Kbh. K. Hos Anne kan man gratis bestille tid til personlig rådgivning, hvilket jeg afprøvede i dag.

Jeg går normalt i bh'er, som sidder dårligt og er ude af form og burde have være smidt ud for flere år siden (i hvert fald 2 af dem), og ved ikke så meget om, hvad man skal se efter, når man køber en bh. Det er jeg blevet lidt træt af, så i dag havde jeg en tid kl. 11.

Det var vist ikke Anne selv, jeg fik rådgivning af, men hende her var også virkelig sød og kompetent. Det føltes ikke underligt eller for meget, at en fremmed kvinde stod og pillede ved den bh, jeg havde på eller studerede hvordan bh-skålen formede sig om mine bryster. Det føltes naturligt. Og nødvendigt.

Der er 5 ting, man skal se efter, når man prøver en bh:
1. Den skal ikke være for løs i omkreds. Man skal max. kunne have 2 fingre mellem ryg og bh og den skal spændes i yderste hul (den jeg havde på, kunne man have 3 - og det var mens den var spændt ind i 3. hul.. hov.).
2. Den skal sidde helt tæt til huden imellem brysterne.
3. Skålen skal følge helt rundt. Der må ikke sidde hud og flagre.
4. Stropperne skal sidde tæt til.
5. ... Kan jeg ikke huske...

Hun startede med at hente en Mary Jo Tom-bh. Den er standard og god at tage udgangspunkt i (kan også bruges som halterneck). Og så prøvede jeg ellers ca. 15 forskellige bh'er. Inden havde hun spurgt lidt til, hvad jeg ledte efter og hvad jeg kunne lide. Jeg havde svaret, at jeg ledte efter noget til hverdagsbrug og jeg mest kunne lide noget enkelt. Uden for mange blonder og krummelurer.

Jeg prøvede nogle med bøjler. Uden bøjler. Med patting (ved ikke lige om det staves sådan). Uden patting. Med skåle der flagrede for meget. Sorte. Hvide. Blå. Med blonder. Uden blonder.

På den måde kunne hun - og jeg - pejle sig ind på, hvad der passede mig. Både i form og i stil.

Det endte med at jeg købte Marie Jo Tom bh'en, som ligger meget tæt op af dem, jeg bruger nu i stil. Dertil købte jeg en anden Marie Jo + trusse. 1327, 80 kr. (incl. rabat). Der var 2-3 andre, jeg også godt kunne lide, men ikke lige havde råd til. Så blev der lavet en profil på mig, hvor der stod, hvad jeg også godt kunne lide, hvad jeg ikke kunne lide, hvilke størrelse og form, der passede mig etc. Den bliver så hevet frem, næste gang jeg kommer forbi, så jeg ikke skal til at prøve en masse bh'er igen.

Der står f.eks. at en bestemt bh passer mig godt i skålen, men skal syes lidt ind i omkredsen.

Det er da smart :-)

Og det her indlæg falder fuldstændigt uden for kategori og fokus og alt muligt, men jeg var simpelthen nødt til at dele min oplevelse med jer.
Jeg kan varmt anbefale jer at bestille tid hos hende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar