fredag den 29. juli 2011

Myslibarer - del 2

Jeg lavede myslibarer igen i dag. Dvs. det blev til kugler.
Denne gang med lidt mere honning og lidt mindre sojaflager (som jeg i øvrigt maste lidt, så det blev lidt nemmere at rulle/mase sammen).

Men jeg synes stadig, de er lidt for tørre til min smag.
Mon der skal mere honning i? De skal jo helst ikke blive for søde/for meget sukkerstads.

Opskriften er:
70 g sojaflager
16 g kakaopulver
80 gg fintvalsede havregryn
30 g mysli uden sukker
1 tsk kanel
30 g honning
120 g kvark/fromage frais
lidt vaniliekorn

Blandes i en skål.
Form til barer og rul evt. i kakao/hørfrø/kokos
- eller tril til kugler og rul i 10 g kokosmel

3 kommentarer:

  1. Hvad med at tilsætte lidt mere kvark/fromage frais/skyr?

    Ellers prøv fudge babies. De er garanteret ikke tørre. :)

    Jeg har spist to stykker drømmekage i dag. Der er eddermugme meget sukker i. Ahem.

    SvarSlet
  2. Hvad med lidt sundt slik, som disse havregrynskugler:

    http://sundhedoglivsstil.blogspot.com/2011/03/sadan-laver-du-sund-slik.html

    eller de her grove æble-muffins:

    http://sundhedoglivsstil.blogspot.com/2011/06/sundopskrift-grove-ble-gulerodsmuffins.html

    Mums ... Begge opskrifter kan bestemt anbefales.

    SvarSlet
  3. Jeg tænker, at jeg både vil prøve med mere snask i myslibarerne, prøve fudge babies og hr. Hansens chokoladegrynskugler :-) Det jeg især godt kan lide ved myslibarerne er, at der er protein i. Men man kan jo godt eksperimentere lidt med alle opskrifterne. Hehe. Drømmekage lyder pragtfuldt. Og også æblemuffins! Mmm.

    SvarSlet