fredag den 13. juli 2012

Farvel fys

Jeg har været meget i tvivl om jeg skulle lave Mc Kenzie-øvelsen, som fyssen ordinerede.


Jeg lavede dem om onsdagen og delvis om torsdagen. Men jeg blev ved med at have osteopatens mening om denne øvelse i baghovedet.

I dag var jeg til kiropraktor igen (5. gang) og jeg spurgte om hans holdning til den øvelse, når jeg havde det lændeproblem, som jeg nu havde. Han mente ikke ligefrem at den ville skade mig som sådan, men han mente heller ikke den ville gavne mig. Jeg havde problemer med leddene og når jeg lavede den øvelse, ville den bare presse på  leddene på en knap så god måde. Meget i stil med det osteopaten sagde.

Kiropraktorer er ret kloge. De læser 5 år. Det er godt nok meget hurtige konsultationer - 5 minutter har de sidste max taget - og der er ikke meget "omsorg" eller samtale. Men de (i hvert fald min) virker som om de har styr på deres fag og det er så præcist, når de mærker, manipulerer og trykker.

Derfor har jeg valgt at lytte til osteopaten og kiropraktoren og har droppet at lave Mc Kenzie-øvelsen. Dermed har jeg også droppet at gå mere til den fysioterapeut. Det kunne også være, at man lige skulle nøjes med at have gang i én slags behandling af gangen... Næste tid hos kiropraktor er på onsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar