mandag den 16. maj 2011

Grønt til morgenmad - status 1 - Precision nutrition

Jeg har jo forsøgt mig med en meget blid start af Precision nutrition, nemlig spise grønt til morgenmad i 2 uger.

Jeg kan så konkludere, at det ligesom ikke helt sidder på rygraden endnu.
1 gang glemte jeg det helt.
1 gang spiste jeg en kvart gulerod, hvilket vist ikke tæller helt.

Så jeg fortsætter maj ud.

Derudover spiser jeg protein til morgenmad. I form af skyr. Dvs. jeg er ikke helt nået til at spise skyr 'rent', men er nået op på 8 skefulde skyr og så noget ylette.
Men min plan er at nå op på at spise skyr rent eller noget andet proteinrigt til morgenmad.

Jeg kan mærke, at selvom det endnu ikke er en vane at spise grønt til morgenmad, så kan jeg mærke, at jeg mentalt er mere pejlet ind mod at få flere grøntsager til alle måltider. Ikke at det sker hver gang overhovedet.
Men jeg tænker mere over det. Lidt a la "Hvad skal jeg have til aftensmad? Hov, der skal jo være grøntsager"..

2 kommentarer:

  1. Jeg kæmper også med at spise skyr "rent". Og jeg har stille og roligt øget andelen af skyr i skålen, men så snart skyr får overtaget i forhold til A38, så bliver jeg nødt til at snyde med lidt ahornsirup. Hehe.

    Grøntsager er virkelig underligt til morgenmad, synes jeg. Til gengæld spiser jeg ret mange gulerødder til frokost og aften, fordi jeg er så ukreativ og de er hurtige at skrælle, skære og kaste i bærret.

    Men gulerødder über alles er nok ikke helt hensigtsmæssigt i længden. :)

    SvarSlet
  2. Hvis du så ovenikøbet køber øko gulerødder, sliper du for at skrælle dem :-) Jeg kan også vældigt godt lide ærter. Måske skulle man kaste en håndfuld ærter ned i skyren.. haha. Og så droppe myslien.. hmm.

    SvarSlet