lørdag den 12. marts 2011

Crossfit # 51

Opvarmning:

- 500 m roning
- d.u.
- balance

Jeg startede med øvning af double unders. De har fået nye sjippetove i Stuen, som er lidt tungere, så jeg baksede lidt med at vænne mig til dem. Synes også de slår hårdt, når jeg fejler. Men det gjorde de andre også. Hehe.

Jeg kan ikke ro! Altså, jeg har aldrig roet før, jeg startede til crossfit og har da fået lidt instruktion. Så jeg roede derudaf efter ben-ryg-arme og tilbage igen. Troede jeg. I stedet lavede jeg stripper-roning, hvor jeg bare strækker benene - fordi jeg er smidig. Der var også noget med, at jeg ikke holdte hoften stabil. Og mine arme var også forkerte på tilbagevejen. Jeg kan ikke helt huske det, for jeg blev hylet lidt ud af den. Haha.
Så til næste Open gym skal jeg øve mig i at ro.

Stripper-dødløft.
Stripper-roning.

Hmm.

Balance var core-træning på 2 medicine balls. Arme på den ene og fødder på den anden. Så skulle man forsøge at løfte et ben af gangen. Evt. En arm og et ben på samme tid. Sidstnævnte lykkedes dog slet ikke for mig.

WOD: 3 runder af:
- 12 muscle ups
- 75 air squats

Muscle ups kunne skaleres til 12 strict pull ups (evt. i elastik) + 12 dips (ringe, stativ eller boks) + 12 burpees.

Jeg tog pulls ups i grøn elastik og dips på boks, hvor fødderne var på en anden boks. Det var så vist meningen, at benene skulle være strakte. Det var mine ikke. Og da jeg skulle igang med 2. runde dips, rystede mine ben så meget efter squats, at jeg måtte holde flere pauser i løbet af de kun 12 dips. Hmm!



Prøvede også dips i elastik i stativ, men det var godt nok hårdt.. hehe.

Squats var som nævnt ret hårde i dag for mine ben. Jeg synes ellers jeg har styr på squats. Teknikken plejer at være god og jeg har jo lavet dem mange mange gange. Men allerede i 1. runde begyndte mine ben at ryste og det var lidt en kamp at komme igennem. I alt 215 squats! Puh!



Tid: 21.06

Ingen kommentarer:

Send en kommentar