torsdag den 24. marts 2011

Crossfit # 56

På et tidspunkt overvejede jeg, om det nu var klogt at booke træning dagen efter en træning. Men det gik jo i sidste uge. I dag var jeg bare øm. Tror det var efter push ups. Men altså, jeg tog jo afsted alligevel.

Det var samme træner som i går, og han var flittig til at bruge mit navn. Det er meget hyggeligt, når trænerne kender mit navn :-)

Opvarmning:
Løbe 800 m
Ledopvarminng med træpind

Jeg er ikke vild med at løbe. Det er jeg altså ikke. Jeg husker tydeligt første gang, jeg blev kastet ud i at løbe til crossfit. Det var hårdt og uvant og jeg var seriøst ved at falde over mine egne ben. Selvom jeg stadig synes, det er hårdt og kommer sidst ind og ikke løber stærkt, så kunne jeg mærke, at min kondition var blevet bedre. Jeg løb de 800 m uden pause og uden at gå og det er fremskridt! :-)

Imellem opvarmning og WOD øvede vi power hang clean. Først med træpind og så med stang og så med lidt vægt på.
Vi tog det meget pædagogisk - og nødvendigt - med at dele det op i små bidder og så sætte det sammen lidt efter lidt.
Jeg skulle huske at skuldrene skulle tilbage og ikke frem, som de gerne ville.

Efter skuldrene har været oppe og albuerne ud til siden, så står man lidt der som et fugleskræmsel. At gå fra den position og så komme under stangen og albuerne op som i front squat kunne godt være lidt svært, hvis man var pige og ikke var så stærk, sagde træneren. Der kunne han så hurtigt konkludere, at jeg var en af dem. Hihi. Som isoleret øvelse kunne jeg slet ikke. Bumbum.

Det gik lidt bedre med hele power hang clean. Ikke fantastisk, men ok. Prøvede med 20 kg og så 25 kg. Ved sidstnævnte blev jeg lidt træt og begyndte at sjuske med teknikken. Der er mange ting at huske på, men begynder jeg at tænke, så kan jeg ikke. Så bliver det "Åh nej, jeg skal huske at stangen skal køre helt inde på kroppen og husk skuldrene tilbage og hov, jeg glemte at albuerne skal ud til siden og kom jeg nu ordentlig ned under stangen og er albuerne oppe"... Jeg skal bare gøre det. Men så glemmer jeg f.eks. at skuldrene skal tilbage og ikke frem. Nåh.

WOD: Karen:
150 wall balls

Det er længe siden, jeg har lavet wall balls, men jeg husker det ikke med stor entusiasme.. hehe.
I dag nåede jeg 105 med rød bold i et godt tempo (ifølge træneren), hvor jeg holdte korte pauser. Mine albuer ville gerne stritte i starten, men jeg fik dem sådan ok ind under bolden i løbet af WOD'en.

Men altså.. tung bold, svage arme, boldspasser og kaste højt op på en væg. Det er en kombi, der ikke lover godt og jeg skulle kæmpe for de 105 stykker. Fik at vide, at jeg skulle stile efter at ramme højt og så gjorde det ikke så meget, at jeg ikke fik den over stregen hver gang. Plus jeg havde fine squats. :-)

Fik jeg nævnt, at jeg svedte efter løbeturen, og at jeg ikke stoppede med at svede før træning var ovre (sådan føltes det). Så er det altså tegn på, at det er ved at være forår.

Jeg har ømme skuldre, ømme arme, ømme sider (højt oppe) og får nok ømme ben i morgen.

2 kommentarer:

  1. Det er supersejt, at du nåede 105 wall balls. Hvor mange kilo er den røde bold? 8? 10? Mere?

    Og så fedt at din kondi er klar til at løbe 800 meter uden pauser. Selvom vi godt kan blive enige om, at det ikke er sjovt at løbe.

    For ikke at glemme de 25 kilo i hang power clean. Stærkt!

    Hurra for fremskridt!

    SvarSlet
  2. Ved faktisk ikke hvor meget den røde bold vejer. Jeg synes den er meget tung, når den skal så højt op. Hehe. Jeg havde satset på at nå 130. Men ja, vi eeeeelsker fremskridt! :-)

    SvarSlet