tirsdag den 15. marts 2011

Crossfit # 52

Da jeg har ferie i dag, havde jeg været frisk og booket mig til en morgentræning kl. 8. I morges var jeg lidt i tvivl om, jeg havde været liiige lovlig frisk, men nu er jeg glad for det. Det var ikke svært at komme i gang og efter træning kunne jeg tulle hjem og spise morgenmad. Og have resten af dagen til hvad jeg nu havde lyst til :-)

Opvarmning:

Ledopvarmning
Cirkeltræning:
- sjip
- KB swings
- step up

1 minut ved hver. Vist et halvt minuts pause efter en runde. 2 runder i alt.

Step up var bare at træde op på bænken, løfte det ene knæ op mod brystet og så ned igen.

WOD: Lynne:

5 runder, max rep:
- bænkpres (bodyweight)
- pull ups

Jeg havde aldrig prøvet bænkpres før. Heldigvis var jeg på hold med 2 par gutter, som kunne guide mig.. Lændesvaj, op med brystet, ned med skuldrene, stabile fødder. Jeg havde i starten svært ved at føre stangen lige op. Jeg blev ved med at trække den for langt op med hovedet. Men så blev stangen blidt guidet ned mod brystet igen :-)



Havde 25 kg på. Tog 10 i første runde og vist også anden runde. Det var hårdt, men det var ligeså meget pga. jeg ikke havde styr på balancen. Mine arme keglede lidt rigeligt rundt efter min mening.

Pull ups (eller rettere chin ups) lavede jeg i rød elastik. Der er vist en rød, som er endnu tyndere. Jeg nåede igen 10 i første runde og så gik det langsomt nedaf.

Har ikke helt styr på reps.

Efter WOD tog jeg et par t2b. Jeg har det problem, at min underkrop svinger for meget frem og tilbage, når jeg har taget 1 rep. Træneren fortalte så, at det var en god idé at fokusere på skuldrene i stedet. Altså, tænke på at få skuldrene op af mod barren og så efterhånden få benene højere og højere op. Det gav mere stabilitet i underkroppen.

Jeg vil øve mig.

Skader: Hård hud og begyndende vabler i hænderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar