onsdag den 16. marts 2011

Iyengar yoga # 2

Man er fyldt med overskud, når man tager til iyengar yoga kl. 7.30.. hehe.
Jeg havde/har ømme brystmuskler efter bænkpres i går, men vi skulle heldigvis lave nogle øvelser, der involverede andre muskelgrupper.

I dag prøvede jeg for første gang at hænge med hovedet ned af i nogle reb, der hang på væggen. Da jeg først hang der, var det næsten afslappende.

I en anden øvelse skulle vi øve til skulderstand ved at halvt ligge på en stol. Den er lidt svær at forklare..

Flere af øvelserne krævede at jeg havde hovedet nedaf. Jeg bliver normalt hurtigt svimmel og jeg elsker ikke ligefrem disse øvelser, men de hjælper mig til langsomt at vænne mig til at have hovedet ned af og blive mindre svimmel.

Underviseren er branddygtig og jeg ville ønske, jeg kunne gå på hendes morgenhold hver uge. Men økonomi og tid sætter sine begrænsninger. Hun har kun dette ene hold, og det harmonerer ikke med mine arbejdstider.
Men når jeg har ferie, så vil jeg booke mig på hendes hold. Sidste gang var vi 2 på holdet. I dag var vi 3. Det giver nogle muligheder for at blive instrueret virkeligt meget + det selvfølgelig giver en særlig intim stemning med så lille et hold.

En dag vil jeg prøve vinyasa yoga. Er allerede glad for hatha yoga og iyengar yoga. Har også prøvet astanga yoga, men er nok mere til det rolige.. hehe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar