fredag den 18. marts 2011

Crossfit # 53

Der er noget rart over at have overstået træning kl. 9 om morgenen. Heh. Tror jeg skal træne om morgenen, hver gang jeg har ferie.

Opvarmning:
3 runder af:
- 10 air squats
- 9 sit ups
- 8 englehop
- 7 skihop
- 6 lunges
- 5 hindu push ups

Ha, jeg har ikke lavet englehop siden jeg gik til taekwondo (stoppede i 1995)!
Bortset fra det var opvarmning som sådan lige ud af landevejen. Jeg bøvler dog stadig en del med hindu push ups.. Især på tilbagevejen. Mine arme vil ikke rigtigt bøje sig. Hm.

WOD: Push press:

1-1-1-1-1-1-1

Jeg valgte dog at tage 5-5-5-5-5, fordi jeg ikke er særligt stærk, når det gælder løft over hovedet og mente, det var lang tid siden, jeg havde lavet dem (kan se i min kalender, at jeg ikke har lavet dem siden 3/6-10, hvor jeg var oppe på 19 kg).

Jeg tog 20-25-25 PR!. I 4. og 5. sæt forsøgte jeg mig md 27 kg, men nåede kun 3 gentagelser i begge sæt.
Så selvom min makker - ca. samme højde og drøjde - løftede ca. 10 kg mere end mig (1 rep.), så er jeg ok tilfreds med min indsats.

Vi sluttede af med en lille hygge-tabata bestående af:
- tuck jumps
- jumping lunges

Det er meningen, at knæene i tuck jumps skal op til brystet. Og man helst skal hoppe flydende. Mine knæ ville absolut ikke højere end til navlen. Selv med mellemhop.
Jumping lunges blev i 2. runde til lunges.

Og nu er mine ben godt nok trætte i det. Og min arme. Hehe.

2 kommentarer:

  1. Morgentræning er nemlig rigtig rart. Især når den er ovre.
    Faktisk er det dog overraskende, hvor let det er at komme op på mærkerne, når timen begynder - selv for b-mennesker som jeg. Det er værre inden timen, hvor jeg som regel sidder og gaber en del. :)

    Klokken 7-holdet er dog lige ambitiøst nok.

    SvarSlet
  2. Hvis jeg var frisk, så trænede jeg hver onsdag kl. 7 og mødte på job kl. 9. HVIS jeg var frisk.. hehe.

    SvarSlet