mandag den 4. april 2011

Crossfit # 60

Lige før min crossfit træning nr. 60, tog jeg lige en strict pull up i hjemme-barren. Nøj, jeg var/er glad! Mig - tage en strict pull up?! Kunne det virkelig lade sig gøre? Men jojo.. :-) MIN ALLERFØRSTE CHIN UP!
En chin up for nu at være helt præcis. Men stadig.

Jeg har siden forsøgt flere gange, men mine arme ville ikke.

Nåh, til dagens CF træning:

Opvarmning:
2 runder af:
- Push ups in-out-in
- Walk out (vist)
- Bear crawl
- Spider crawl
- Ducks

Push ups hvor man starte med hænderne helt smalt og så rykker armene længere og længere ud og så tilbage igen. Hårdt for mine arme.

Walk out var ok, men selvfølgelig hårdt, når man har armene langt fremme (så langt som jeg nu kan uden at kollapse på gulvet).

Bear crawl med strakte ben er sjovt og det går ganske ok hurtigt.

Spider crawl har jeg lidt problemer med at koordinere. Det blev vist lidt noget rod.

Duck var hårdt. Måtte holde et par pauser undervejs.

Jeg var eneste pige på holdet og nåede kun 1 runde, mens gutterne nåede 2.


Så skulle vi øve høje box jumps. Og med høje så mener jeg den høje box med mange vægtskiver oven på. Så mange man nu kan overskue. Eller en box oven på bænken...

1) Stå henne ved boxen og springe op
2) Tage 1 skridt hen til boxen og springe op
3) Tage tilløb og springe op

Det var meningen, at man kunne hoppe højere og højere ved 2 og 3. Medmindre man ikke kunne koordinere det med at skridt og tilløb. Jeg var en af de sidste..

Jeg nåede op på 3 tykke grønne vægtskiver og 2 tynde grønne. Hvor jeg stod henne ved boxen. Så lagde jeg en 3. tynd grøn på. Hvorefter jeg brugte en masse tid på at stirre på alle skiverne og messe "Jeg kan ikke, jeg kan ikke, jeg kan ikke, jeg slår mig, jeg kan ikke".. Prøvede med 1 skridt og med tilløb men det var lidt sølle.
Så det droppede jeg.



5 runder:
- 12 box jumps
- 10 KB 24/16
- 8 push ups

Jeg har tendens til at lave mellemhop, når jeg laver box jumps og forsøgte at undgå det, meeen det tager åbenbart lidt tid for min krop at tage det til sig.

Havde lige fået fat i en 12 kg KB, som jeg plejer, da træneren sagde, jeg skulle tage 16 kg. Og man skal jo gøre som træneren siger.. hehe. Så det gjorde jeg. Det var vældigt udfordrende, men det gik. Med pauser i 3. og 4. runde.

Push ups var med strakte ben ned og på knæene op.



Jeg nåede 4 runder.

Helt færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar