lørdag den 16. april 2011

Crossfit # 62

Opvarmning:
- løbe 800 m
- led
- sjov med medicine ball

Synes mine ben var lidt tunge her kl. 9, men det gik da med det løberi. Og så var det faktisk fint resten af træningen.

WOD:

Snatch balance
3-3-3

OHS (overhead squat)
5-5-5

Bonus: 50 hollow rocks + 50 "arched backs" imellem sættene

Snatch balance er hvor man har stangen bag nakken, bøjer lidt i benene og så kommer ned under stangen. Gerne helt ned i en squat. Den havde jeg ikke prøvet før, men det var en god øvelse. Jeg valgte at nøjes med 15 kg stangen for at fokusere på teknikken.

Samme vægt ved OHS som jeg ikke havde prøvet så mange gange før.



Ned og op. Ned og op. Strakte arme. Skulderblade sammen. Ret ryg. Stabilitet.

En udfordring for mig, især mine håndled brokkede sig lidt. Men ifølge træneren er det en fed øvelse, når først teknikken er i skabet. Man skal bare øve sig :-)

Hollow rocks er hvor man ligger som en banan på ryggen og vipper (lænden i gulvet). "Arched backs" er omvendt, hvor man bare ligger på ryggen i stedet.

Jeg sluttede lige af med at lave 1 strict pull up foran træneren. Meget tilfredsstillende. Jeg skulle dog huske at se lige ud i stedet for op og måtte også gerne være mere aggresiv, når jeg lavede den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar