tirsdag den 12. april 2011

Crossfit # 61

Min ryg har været i dårligt humør i går og i dag, så jeg vidste, at jeg skulle passe lidt på til træning i dag, hvis jeg ikke ville risikere at få et par på hovedet.

Opvarmning bestod af lidt ledhalløj og sjov med medicine ball:
10 x
- Hoppe over den 2 gange
- Sit ups
- Hoppe med bolden over hovedet
- Push up med hænderne på bolden

Der var også tid til at øve kipping pull ups.
1. Kippe frem og tilbage. Bryst frem, ben tilbage. Når makkeren sagde stop, skulle man stoppe
2. Stå på boks/bænk og bare svinge frem og tilbage i overkroppen
3. Ligge på gulv med bøjede ben og så eksplosivt smække hofterne op
4. En slags halv kipping p.u. hvor man svinger brystet frem men så hopper op i stedet for at kippe
5. Kipping pull ups

Jeg har - udover jeg mangler styrken - lidt problemer med at få det hele koordineret, men kom da længere op end jeg før har gjort. Fik at vide at jeg skulle være mere eksplosiv i hofterne, men det havde jeg svært ved at gøre. Hm.

WOD

Bent over rows
5-5-5

Dødløft
3-3-3

Dertil skulle vi lave 50 Toes to rings. Hvornår og hvor mange af gangen måtte vi selv om.

Bent over rows er det her, men vi lavde dem bare med bøjede ben som i dødløft position:



Min ryg knurrede lidt, så jeg var forsigtig og lavede 17-20-25. Ved sidste sæt kunne jeg godt mærke, at dødløft nok ikke lige var sagen, så jeg lavde i stedet goblet squat med KB:
8 kg: 1 x 10
12 kg: 3 x 10 og 1 x 5



Toes to rings gik sådan ok. Tog 10 af gangen hvor tæerne ramte ringene, men ikke gik igennem dem..

Træningen generelt var desværre præget af en træner med for lidt gennemslagskraft og af folk der plabrede respektløst, når træneren snakkede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar