fredag den 22. april 2011

Crossfit # 63

Torsdag 21/4-11:

Jeg har længe haft nærmest kun den samme træner og er blevet super glad for ham. Han kan være lidt kontant, men han er meget præcis i de - mange - rettelser - han foretager og man lærer altid noget, når han er der.

I starten var jeg lidt sådan "Åh nej, hvad gør jeg nu galt", når han nærmede sig mig, men nu har jeg fået vendt den om og tænker "Hvad kan jeg gøre bedre" og nok også bare vænnet mig til hans måde at rette på.

I dag kunne jeg så også mærke, at jeg altså er "på mærkerne", når han er der og hele tiden bliver presset. For til træning i dag havde vi en anden ok træner, som slet ikke rettede nær så meget, hvilket gjorde at jeg slappede lidt af. Ikke at det er trænerens ansvar alene at få mig til at yde mit bedste. Jeg skal selvfølgelig også gøre mit og lære at presse mig selv.
Det må jeg lige arbejde lidt mere på.. hehe.

Opvarmning:
- over stativ
- løb 400 m
- over stativ
- løb 400 m med sandsæk

Over stativ betød at komme over barren på en eller anden måde. Hvis man var stærk og god kunne man måske lave en slags muscle up og svinge sig over i stil med en kolbøtte. Hvis man som de fleste af os på holdet ikke liiiige var nået dertil endnu, måtte man tage en box og evt. lægge vægtskiver på til den var høj nok, til man kunne/turde komme over.

Man skulle holde helt oppe på barren (altså ikke der, hvor man holder i pull ups) og hoppe op i strakte arme og så svinge benene over. Det var lidt grænseoverskridende for mig, men jeg kom dog over. En enkelt gang.

Sandsæk kunne jeg ikke overskue, så tog en blå medicine ball. Hvilket var hårdt for armene, så stærkt gik det godt nok ikke.

WOD:
5 runder af:
- seated press 3/4 bw
- floor press 3/4 bw

Vi skulle gå 3 og 3 sammen. I seated rows sad vi på gulvet. Strakte/bøjede ben, ret ryg og lavede shoulder press.
I floor press lå vi på gulvet. Benene bøjede. Lændesvaj. Skulderblade samlet (så vidt muligt). Og så en slags bænkpres.



15-20-vist 22-vist 23

Floor press var hårdest for mig og jeg kunne kun tage få gentagelser med 23 kg.

Nedvarmning:

Oprindeligt også noget med box jumps, men vi havde ikke så meget tid, så det blev til:
- 5 burpees (røre ved barren hver gang)
- løb til port

Ingen kommentarer:

Send en kommentar