onsdag den 20. april 2011

Programmer i mandags + Mobilitet i går

I mandags tog jeg mit Pull up program: 8-6-7-7-1-1

8 assisted pull ups
6 negativer pull ups (de sidste 2 hvor jeg hoppede op)
7 assisted chin ups
7 negativer chin ups (de sidste 2 hvor jeg hoppede op)
1 max hang pull up (ca. 13 sek.)
1 max hang chin up (ca. 17 sek.)


Push up program: 5-7-5-5-max (8)

Jeg kommer helt ned med brystet hver gang, men især de sidste max var hårde.


I går var jeg til Mobilitet.
Havde jeg ikke været til siden 31/3 og jo, maveøvelsen var stadig hård. Hehe.
En ny øvelse - for mig - var hoftestræk-øvelse op af væggen.



Når vi havde højre ben op af væggen, skulle vi spænde i højre balde og presse højre knæ ned i gulvet ca. 5 sekunder og så komme lidt længere frem med hoften. Den bed især i venstre hofte, så tror jeg skal til at lave den hjemme også.

Har også overvejet en foam rulle, som vi også jævnligt bruger til Mobilitet. Jeg har i hvert fald nogle ømme steder på siden af lårene lige under hofterne, som gør naller når vi ruller rundt på rullen.

Mobilitet er generelt - trods visse udfordringer og trods det at jeg altid kan forbedre mig - en successoplevelse for mig, mens crossfit er en udfordring. Ja. Det ville jeg bare lige sige :-)

1 kommentar:

  1. Den der hoftestræk-øvelse har jeg også prøvet til træning et par gange. Den er hård. Jeg har i øvrigt fået den anbefalet til forbedring af mine squats, så jeg burde jo også huske at lave den hjemme.

    Ligesom jeg burde prøve mobilitet en dag. Hmm.

    Du er sej i dine max hangs. Jeg kan kun hænge der i splitsekunder, før tyngdekraften blander sig voldsomt. Hehe.

    SvarSlet