tirsdag den 19. april 2011

Tinnitus forværret

Det er nogle år siden, jeg første gang opdagede en dog ganske svag men vedvarende lav hyletone. Den kom fra den ene dag til den anden. I dag lægger jeg ikke mærke til den overhovedet. Men jeg får hyletone efter koncerter og fester med høj musik, selvom jeg bruger hørepropper.

Forleden sad jeg i et stille rum og opdagede at min tinnitus lige var blevet markant værre. Igen fra den ene dag til den anden. Når der er lyde omkring mig, så hører jeg den ikke, og jeg tror da også, at jeg kan lære at overhøre den - også når der er stille. Men lige nu er jeg ekstra opmærksom, så jeg hører den f.eks. når jeg skal sove. Det er mega irriterende og foruroligende.

Især at den bare blev værre. Det behøver den virkelig ikke at blive igen.

3 kommentarer:

  1. Jeg har samme problem, og en løsning for mig har været at indstille klokkeradioen "mellem" kanaler, så der kommer hvid støj.

    Af en eller anden grund modvirker det, hvor kraftigt min tinnitus irriterer min søvn.

    SvarSlet
  2. Tak for rådet, hr. Hansen :-) Min tinnitus er dog stadig så lav (selvom den er blevet højere), at jeg kan lære at ignorere den. Lige nu er det mest, når jeg "husker" det, at jeg kan høre den, når der er stille omkring mig.

    SvarSlet
  3. Og det er du vældig heldig med.

    Min er kommet af alt for mange koncerter uden ørepropper. Det er også banke-hovedet-ned-i-bord dumt, men den slags indser man desværre altid bagefter.

    Det koole er så, at jeg kan stemme min bass efter tinnitussen, hvis der er helt stille omkring mig (det er næsten et rent c).

    SvarSlet